اعلانات
آلبوم تصاویر
مراسم کلنگ زنی ساختمان اموزشی مدرسه علمیه کوثر شهرستان خاتم همایش طلیعه حضور 1397 سفر مدیر محترم مرکز 1397 دومین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال  1396 تصاویر عید سعید غدیر اولین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال 1394 تصاویر نما مدرسه علمیه اردکان و خوابگاه مدرسه اردکان تصاویر نما و مدرسه علمیه الزهرا مهریز
اخبار
کد مطلب: 84446 تعداد بازدید: ۲۲

مدرسه علمیه فاطمه الزهراء (س) اردکان:

مادران بیشترین نقش را در تربیت نسل ایفا می کنند.

یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۰:۴۱
مریم شیری در نشست سبک زندگی اسلامی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اردکان عنوان کرد: مادران بیشترین نقش را در تربیت نسل ایفا می کنند.

به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اردکان نشست سبک زندگی اسلامی به مناسبت روز بسیج و سبک زندگی اسلامی در هفته بسیج با حضور خانم مریم شیری از مشاورین شبکه فعالین ازدواج در جمع طلاب این مرکز برگزار شد.

شیری سبک زندگی اسلامی را با بحث از تربیت نسل مومن و انقلابی آغاز نمود و گفت: با توجه به اینکه کودکان ما بیشترین ساعات روز خود را با مادر می گذرانند، مادران بیشترین نقش را در تربیت نسل ایفا میکنند، لذا توصیه می شود تمام تلاش خود را جهت یادگیری  فرامین اسلام، در راستای سبک زندگی و تربیت فرزند را بیاموزید و با تمام توان به کار گیرید.

وی با اشاره به عوامل موثر در تربیت کودکان، تنها نقص کودکان در بدو تولد را ترس از افتادن و صدا دانست و گفت: سایر چیزهایی که در یک کودک به وجود  می آید اکتسابی است و  در اثر تربیت و آموزش در آنها شکل می گیرد، و عامل بسیاری از بدرفتاریها و اشتباهات فرزندانمان، خود ما هستیم، که اعم از خانه و جامعه می باشد.

شیری در ادامه با تاکید بر نقش بسیار مهم خانواده، ریشه های رفتارهای نادرست فرزندان را اینگونه تشریح کرد: امتیاز دهی دوسویه که گاه برای فرار از  کج خلقی کودکان و رفتار ناشایست آنها، تسلیم خواست کودکان شده و به این شکل آنها را شرطی می کنیم، به عنوان نمونه هنگام خرید در فروشگاه هنگامی که با نق زدن فرزندمان و فشار او برای خرید روبرو میشویم ابتدا مقاومت میکنیم، اما وقتی با رفتارهای ناشایست او روبرو میشویم برای خلاصی از این مخمصه، به او پاسخ مثبت می دهیم و اینگونه هم به او امتیاز داده ایم هم به خودمان برای خلاص شد  از این شرایط بد.

 عامل دیگر، اعمال فشار دوسویه است که با فشار روانی بر فرزند و خود، باعث بد رفتاری آنها میشویم مثلا وقتی از کودک می خواهیم که اتاقش را مرتب کند اما او بی توجه به تماشای تلوزیون مشغول است، دوباره تکرار کرده و هر بار صدایمان را بالاتر می بریم، وقتی کودک ما را در اوج عصبانیت می بیند اقدام به انجام عمل درخواستی می کند و این نیز نوعی شرطی کردن کودک است، به این معنا که او می آموزد تا عصبانیت ما به اوج نرسیده می تواند بی توجهی کند.

و اما عامل سوم و بسیار مهم دیگر رفتارهای غلط و آموزشهای دیداری و شنیداری اطرافیان است، چرا که فرزندان ما هیچگاه به توصیه های تربیتی ما برای بهتر شدن رفتارهایشان گوش نخواهند کرد بلکه به خود رفتارهای ما توجه کرده و از آنها کپی برداری می کنند لذا برای آنکه فرزندانمان رفتارهای خوب داشته باشند باید از خودمان شروع کنیم.

مشاور امورخانواده در پایان مباحث خود  با اشاره به روایت پیامبر (ص) که فرزندان را در 7 سال اول امیر میخواند، از مادران خواست تمام تلاش خود را برای شکل گیری هر چه بهترشخصیت فرزندشان در 7 سال اول زندگی بنمایند چرا که 90% شخصیت آنها در این مدت شکل می گیرد.