اعلانات
آلبوم تصاویر
همایش طلیعه حضور 1397 سفر مدیر محترم مرکز 1397 دومین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال  1396 تصاویر عید سعید غدیر اولین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال 1394 تصاویر نما مدرسه علمیه اردکان و خوابگاه مدرسه اردکان تصاویر نما و مدرسه علمیه الزهرا مهریز تصاویر نما و مدرسه علمیه الزهرا بافق
اخبار
کد مطلب: 58448 تعداد بازدید: ۱۴۱

در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها مهریز بررسی شد

موانع و شرایط استجابت دعا

دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵:۴۵
جلسه اخلاقی با حضور «حجت الاسلام والمسلمین متوسل»، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مهریز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) مهریز برگزار شد.

 در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین متوسل، با اشاره به خطبه 20 صحیفه سجادیه(مکارم الاخلاق) به ذکر شرایط دعا، و موانع آن پرداخت.

وی با اشاره به سخن امام علی(ع) که فرمودند: «خانه ای که در آن غنا باشد، دعا مستجاب نمی شود، ملائکه وارد آن خانه نمی شوند و مرگ ناگهانی در آن خانه رخ می دهد.» یکی از موانع دعا را غنا دانست و افزود: نداشتن ایمان، ترک واجبات و انجام محرمات، نفاق، لقمه حرام و...  از دیگر موانع استجابت دعا است.

 کارشناس دینی سپس با اشاره به حدیث قدسی «ای فرزند آدم! زاد و توشه بسیار فراهم کن زیرا راه بسی دور است، و بار خویش را سبک گردان زیرا (پل) صراط بسیار باریک است، و عمل خویش را خالص گردان چون‌که بازرس بی نهایت بینا می‌باشد، و خواب (بسیار و طولانی) خود را برای قبر به تأخیر بینداز، و فخر و مباهات کردن را برای ترازوی (سنجش اعمال) قرار بده، و لذت بردن خویش را برای بهشت بگذار و خالص برای من باش، تا برای تو باشم، و با پست شمردن دنیا به من نزدیک شو، تا در (مقابل) از آتش دوزخ دور گردی»، زندگی پس از مرگ و روز رستاخیز را یادآور شد و افزود: ما باید همگی با زاد و توشه فراوان برای این روز آماده شویم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مهریز، در پایان به معرفی چند کتاب از جمله «دقایقی با قرآن»، «آداب طلاب»، «روش های تربیتی در نهج البلاغه» و... پرداخت.

لازم به ذکر است؛ هدف کلی از این نشست، آشنایی طلاب با شرایط و موانع دعا و آموزه های اخلاقی و بیان خلقیات کریمه و سجایای انسانی، اشاعه فرهنگ توجه به معاد و روز رستاخیز و نیز آشنایی هرچه بیشتر ایشان با صحیفه سجادیه و کتب ارزشمند دینی و ترویج کتابخوانی بود.