مطالعه سودمند، نیازمند «پردازش فعال اطلاعات» و تعامل هدفمند با محتواست

شناسه خبر : 165928

1404/10/03

تعداد بازدید : 2

مطالعه سودمند، نیازمند «پردازش فعال اطلاعات» و تعامل هدفمند با محتواست
به گزارش روابط عمومی، مدرسه علمیه تخصصی فاطمه‌الزهرا(س) اردکان، نشست علمی-پژوهشی با موضوع «از خواندن تا نوشتن» را با حضور حجت‌الاسلام عباس رضایی، استاد حوزه و دانشگاه و نماینده ولی فقیه در دانشگاه، برگزار کرد. در این نشست تأکید شد که مطالعه باید به‌گونه‌ای باشد که به پردازش فعال اطلاعات منجر شود و صرف خواندن و گوش دادن، سودی نخواهد داشت

به گزارش روابط عمومی، مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا (س) اردکان نشست علمی-پژوهشی با موضوع «از خواندن تا نوشتن» با حضورحجه الاسلام عباس رضایی(نماینده ولی فقیه در دانشگاه-استاد حوزه و دانشگاه) در جمع طلاب برگزار کرد.

رضایی اظهارکرد: مطالعه باید به گونه‌ای باشد که پردازش فعال اطلاعات صورت گیرد و صرف خواندن و گوش دادن نباشد؛ چرا که این دو به پردازش فعال کمک می‌کند و برای مطالعه سودمند باید با محتوا تعامل برقرار کرد.

وی افزود: برای ایجاد این تعامل، باید ابتدا پیش مطالعه، بعد حضور فعال در کلاس و آخرین مرحله پس مطالعه انجام شود. بعد از اتمام مطالعه، در یک یا دو جمله عصارۀ مطالب را بنویسد، نمودار مطالب ترسیم کند، چیزهایی به آن اضافه شود، با دانسته‌های قبلی مقایسه و بهم پیوند دهد و در پایان ارزیابی انجام دهد به این صورت که با ادبیات خودش، از خود سوال بپرسد، مطالب را برای کسی که نمی‌داند توضیح دهد.

 

نمايش اخبار

اوقات شرعی

امروز : چهارشنبه ۳ دى ۱۴۰۴
۴ رجب ۱۴۴۷