خانم غفوری مربی سئو در ابتدا سئو را تعریف و بیان کرد: سئو یا بهینهسازی برای موتورهای جستوجو، مجموعهای از روشها و تکنیکهاست که صفحات اول گوگل برای هر کسبوکار یا محتوایی به معنای جذب بیشتر بازدیدکننده و افزایش فرصتهای رشد است
وی در ادامه در تعریف پرسونا اظهار کرد: پرسونا، شناسایی و درک مخاطب هدف مقاله است به بیان دیگر، پرسونا به مجموعهای از ویژگیها، ترجیحات، داشتهها، خواستهها و الگوهای فکری و رفتاری مخاطب یا مشتری فرضی اشاره دارد.
این پژوهشگر حوزوی بیان کرد: کلیدواژه،آشنایی با مفهوم کلیدواژه اصلی و مرتبط است و راههای کسب کلمات کلیدی از طریق ایجاد عنوان گوگلپسند،اصول نوشتن عنوانهای جذاب، حاوی کلیدواژه و با طول مناسب است.
در پایان ساختار مقاله سئو را افزود: آموزش چارچوب مناسب شامل مقدمه جذاب، بدنه با سرفصلهای منظم (H2, H3)، استفاده از کلمات کلیدی به صورت طبیعی و نتیجهگیری مؤثراست.
این کارگاه با هدف توانمندسازی طلاب در تولید محتوای هدفمند و قابل مشاهده در موتورهای جستجو برگزار شد و با استقبال و پرسشهای فعالانه شرکتکنندگان همراه بود.
