اعلانات
آلبوم تصاویر
مراسم کلنگ زنی ساختمان اموزشی مدرسه علمیه کوثر شهرستان خاتم همایش طلیعه حضور 1397 سفر مدیر محترم مرکز 1397 دومین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال  1396 تصاویر عید سعید غدیر اولین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال 1394 تصاویر نما مدرسه علمیه اردکان و خوابگاه مدرسه اردکان تصاویر نما و مدرسه علمیه الزهرا مهریز
اخبار
کد مطلب: 93937 تعداد بازدید: ۳۲

به مناسبت هفنه عفاف و حجاب:

نشست پژوهشی بایدها و نبایدهای حجاب در فضای مجازی برگزار شد

پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۱:۱۹
به مناسبت هفته حجاب و عفاف نشست پژوهشی با عنوان بایدها و نبایدهای حجاب لاکچری در فضای مجازی با حضور مدیر مرکز تخصصی ریحانه النبی قم برگزار شد.

به گزارش معاون پژوهش مدرسه  علمیه فاطمیه اشکذر در روز 22 تیرماه نشستی با عنوان بایدها و نبایدهای حجاب لاکچری به صورت مجازی با حضور حجت الاسلام و المسلمین آقای ابراهیم پور مدیر موسسه ریحانة النبی قم در پیام رسان ایتا برگزار شد.

ابراهیم پور  در بیان ملاک ها و معیارهای پوشش برای بانوان گفت: پوشش خانم نباید تنگ و کوتاه باشد، بدن نما نباشد، جلب توجه نکند.

مدیر مرکز تخصصی حجاب در ارتباط با جلب توجه کردن اظهار داشت: جلب توجه کردن؛ اعم از رنگ، مدل و... لذا عمده بحث ما در مورد این ملاکهاست که اگر رعایت نشود شاید آن خانم پوشش داشته باشد ولی پوشش مطلوب دین و اسلام نیست.

ایشان در ادامه به این نکته اشاره کرد: تبرج یعنی در چشم بودن و ظهور و بروج پیدا کردن. از کلمه بُرج گرفته شده، ساختمانهای بلندی که در سطح شهر دیده می شود و بخاطر بلند بودن قابل رؤیت است، لذا خداوند در قرآن می فرماید زن نباید بُرج شود یعنی دیده شود. لذا ملاک جلب توجه نامحرم است و این غیر از بحث حدّ حجاب است، حدّ حجاب برای همه خانمها که آن گردی صورت و دستهاست، مشخص است.

ابراهیم پور افزود: مشخص بودن حتی مقداری از مو هم اشکال دارد و این تکلیف را خدا مشخص کرده و کسی نمی تواند اظهارنظر کند و یک شبهه ای اینجا مطرح می کنند که آیا این یک سانت مو تحریک کننده جنس مخالف است؟! یا یک سانت آستین بالا رود این اشکال دارد؟ اینجا بحث جلب توجه نیست و حدود حجاب مشخص شده، مثل زمان نماز یا روزه که مشخص است و کسی حق ندارد کم و زیاد کند و عرف نظر دهد.

استاد در پایان نشست به نوع رفتار زن در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی یک ابزاری است برای خودنمایی متفاوت تر از اجتماع. همانطور که زن حضورش در اجتماع باید شخصیتی باشد یعنی جلب توجه نکند و جنسیتش را به نمایش نگذارد، مثل آرایش کردن و لباس تنگ پوشیدن و شخصیتش فقط حضور داشته باشد نه جنسیتش، در فضای مجازی هم اینگونه است و با هدفی که دارد مثل انتقال پیام نباید حضور جنسیتی باشد.

شایان به ذکر است برای دسترسی به مطالب نشست به آدرس ذیل در پیام رسان ایتا مراجعه نمایید.

https://eitaa.com/joinchat/2663972920C0328cae1c5                                

همچنین جهت استفاده از این جزوه بر روی حجاب کلیک نمائید.