لیلی کشاورز معاون پژوهش مدرسه علمیه کوثر(سلام الله علیها) هدف از این جلسه را بررسی و تبادل نظر پیرامون نقش و ظرفیت های هوش مصنوعی در ارتقای فرایندهای پژوهشی وبهبود کیفیت تولیدات علمی وگسترش بینش پژوهشگران در بهره گیری آگاهانه از فناوری های نوین عنوان کرد.
کشاورز در ادامه به محورهای اصلی مورد بحث این جلسه اشاره کرد وگفت: از جمله محورها عبارتند از تبیین نقش آفرینی هوش مصنوعی در انتخاب موضوع پژوهش از طریق داده های متنی، شناسایی خلأ های علمی و بررسی روندهای موضوعی،کاربرد هوش مصنوعی در تحلیل داده ها، نگارش و ویرایش متون علمی، تلخیص محتوا، اصلاح ساختار زبانی و ترجمه تخصصی مقالات .
کشاورز در پایان به بیان چالش ها و ملاحظات اخلاقی مرتبط با هوش مصنوعی مطرح شده درجلسه اشاره کرد و گفت: از مهمترین چالش ها می توان به وابستگی بیش از حد پژوهشگران به فناوری های هوشمند، احتمال تولید محتوای غیردقیق و ضرورت پایبندی به اصول اخلاق پژوهش نام برد.
