وی افزود: اعتقاد به منجی، مشترک میان تمام مسلمانان است، هرچند در جزئیات تفاوتهایی وجود دارد. برخی از علمای اهل سنت همچون شیعه قائل به ولادت و حضور امام عصر(عجلاللهتعالیفرجه) هستند و گروهی دیگر بر این باورند که آن حضرت هنوز متولد نشده است. با این حال، یکی از سنتهای ارزشمند در میان اهل تسنن، برگزاری مجالس فضیلتخوانی امام صادق(علیهالسلام) و بهرهگیری از احادیث آن حضرت است.
مبلغ حوزه با تأکید بر مفهوم «انتظار فرج» تصریح کرد: انتظار به معنای سکون و بیعملی نیست، بلکه به معنای گشایش در همه ابعاد زندگی و حرکت پویا در جهت تحقق اهداف الهی است. عالم سرانجام به دست کسی خواهد افتاد که عدل الهی را در سراسر زمین جاری میسازد و او جز امام عصر(عج) نیست.
وی در ادامه با اشاره به فلسفه بعثت پیامبران گفت: تمام پیامبران و اوصیای الهی در طول تاریخ برای القای تعالیم الهی در بطن جامعه تلاش کردند و به تدریج کرامت انسانی و عدالت اجتماعی را در میان مردم گسترش دادند. با تکامل عقل بشری، این آموزهها بیشتر درک و پذیرفته شد و امروز همه انسانها در جستجوی تحقق آن در سطح جهانی هستند.
خانم باریکزهی افزود: ملت ایران نیز با امید به فرج و رهایی از ظلم، در سال ۱۳۵۷ با حرکت جمعی خود در برابر نظام طاغوت ایستادند و انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند. این نمونهای روشن از انتظار فعال و حرکت در مسیر تحقق وعده الهی است..
وی جامعه مهدوی را جامعهای سرشار از عدالتمحوری، ارزشهای اخلاقی و فضایل انسانی دانست و تأکید کرد: امید، منشاء حرکت به سوی جامعه متعالی است و هر انسان متعهد، در جایگاه و نقش اجتماعی خود، وظیفه دارد در تحقق این هدف نقشآفرینی کند.
مبلغ حوزه در پایان ضمن یادآوری رسالت طلاب بیان داشت: طلاب به عنوان مبلغان علوم دینی باید بیش از پیش مردم را با مباحث مهدوی آشنا کرده و در جهت آمادهسازی زمینههای ظهور نقش مؤثر ایفا کنند.