پرسونای مخاطب، کلید موفقیت در فضای مجازی

شناسه خبر : 158664

1404/02/31

تعداد بازدید :

پرسونای مخاطب، کلید موفقیت در فضای مجازی
دومین جلسه کارگاه تولید محتوا و سئو با محوریت “پرسونای مخاطب” در مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) یزد به صورت مجازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) یزد،  دومین جلسه کارگاه تولید محتوا و سئو با عنوان پرسونای مخاطب با حضور رقیه زارع، به صورت مجازی در این مدرسه برگزار شد.

خانم رقیه زارع، با استناد به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت فضای مجازی مبنی بر اینکه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد، اظهار داشت: یکی از به‌روزترین فناوری ارتباطی برای مدیریت سبک زندگی در عرصه جهانی است و فضای مجازی اندیشه، ذهن و فرهنگِ جامعه را از درون هدف می‌گیرد، پیچیده‌تر و اثرگذارتر است و طبیعی است که برای به انحراف کشاندن جوامع ناهمسو با جریان استکبار، ارزش‌‌ها و ریشه‌‌های فرهنگی و نگرش‌‌های افراد آن جامعه مورد هدف قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به تعریف پرسونای مخاطب پرداخت و گفت: پرسونای مخاطب به ویژگی‌ها، نیازها، علایق و رفتارهای مخاطبان هدف اشاره دارد و این مفهوم به ما کمک می‌کند تا محتوای دقیق‌تر و متناسب‌تری را برای جذب مخاطبان خاص ایجاد کنیم.

خانم زارع  در مورد اهمیت پرسونای مخاطب در سئو بیان داشت: با درک درست پرسونای مخاطب، می‌توانیم کلمات کلیدی دقیق‌تر، محتواهای جذاب‌تر و تجربه کاربری بهتری ارائه دهیم که در نتیجه رتبه‌بندی صفحات وب را در موتورهای جستجو بهبود می‌بخشد.

او چند شیوه روش‌های  برای ساخت پرسونای مخاطب بیان کرد و گفت:روش تحلیل داده‌های آماری و تحلیلی از بازدیدکنندگان وبسایت و برگزاری نظرسنجی و مصاحبه با مخاطبان و تحلیل رقبا و مشاهده رفتار مخاطبان آن‌ها می تواند ما را ساخت پرسونای مخاطب یاری رساند.

 خانم زارع در پایان جلسه، با بیان مثالی تکلیف نوشتن پرسونای مخاطب هدف جهت کارورزی طلاب شرکت کننده در کارگاه ارائه کرد.

نمايش اخبار

تواضع و فروتنی زینت اخلاق طلبگی است
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۴

تواضع و فروتنی زینت اخلاق طلبگی است

اوقات شرعی

امروز : پنجشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۴
۲۴ ذي القعدة ۱۴۴۶