اعلانات
آلبوم تصاویر
مراسم کلنگ زنی ساختمان اموزشی مدرسه علمیه کوثر شهرستان خاتم همایش طلیعه حضور 1397 سفر مدیر محترم مرکز 1397 دومین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال  1396 تصاویر عید سعید غدیر اولین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال 1394 تصاویر نما مدرسه علمیه اردکان و خوابگاه مدرسه اردکان تصاویر نما و مدرسه علمیه الزهرا مهریز
اخبار
کد مطلب: 107655 تعداد بازدید: ۱۷

همزمان با پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران؛

مصاحبه با یکی از خواهران طلبه نخبه استان یزد انجام شد

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۴:۴۷
همزمان با پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران با بانوی طلبه حافظ قرآن که از ۱۲ سالگی حفظ قرآن را آغاز کرده و در کنار آن، در دوره‌های مکالمه عربی و زبان انگلیسی شرکت کرده است، مصاحبه ای انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران از یزد همزمان با پذیرش حوزه‌های علمیه،  خبرنگار خبرگزای ایکنا با بانوی طلبه حافظ قرآن کریم که از ۱۲ سالگی حفظ قرآن را آغاز کرده و در کنار آن، در دوره‌های مکالمه عربی و زبان انگلیسی شرکت کرده است، به گفت‌وگو نشست.

بر پایه این گزارش؛ این بانوی طلبه حافظ با اتمام حفظ قرآن در ۱۶ سالگی، مدرک درجه سه، معادل کارشناسی در رشته علوم قرآن و حدیث را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت می‌کند و اکنون در ۱۹ سالگی به عنوان مربی حفظ قرآن در یکی از مؤسسات قرآنی یزد، در کنار تحصیل در مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد مشغول فعالیت است.

همچنین در برخی مراسم‌ مذهبی به عنوان مترجم به تبیین فرهنگ ایرانی اسلامی برای گردشگران خارجی می‌پردازد و خود را برای کنکور کارشناسی ارشد آماده می‌کند تا در مقطع ارشد رشته علوم قرآن و حدیث در دانشگاه ادامه تحصیل داشته باشد

زهرا خیراندیش، بانوی طلبه حافظ قرآن کریم طی این مصاحبهاظهار کرد: متولد سال ۱۳۸۰ هستم که دوره راهنمایی را در دبیرستان علوم و معارف اسلامی گذراندم و با توجه به اینکه در این مقطع تعدادی از اساتید ما، حوزوی بودند و با توجه به علاقه‌ای که به دروس عربی و حوزه علمیه داشتم با تشویق اساتید و با اتمام سال نهم وارد حوزه علمیه مکتب الزهرا(س) یزد شدم.

وی با اشاره به اینکه از ۱۲ الی ۱۶ سالگی توانستم قرآن را حفظ کنم گفت: سال پنجم ابتدایی در آزمون حفظ جزء ۳۰ که از سوی آموزش و پرورش برگزار می‌شد، شرکت کردم اما به صورت جدی و مستمر حفظ قرآن را از سال ۹۳ آغاز کردم که در ابتدا در مؤسسه جوادالائمه یزد و سپس در مؤسسه بوتراب حفظ را دنبال کردم و در سال ۱۳۹۷ توانستم حفظ قرآن را به اتمام برسانم.

خانم خیراندیش افزود: اکنون به عنوان مربی حفظ قرآن در مؤسسه بوتراب مشغول تدریس هستم که در ابتدا ویژه کودکان و اکنون تدریس بانوان در بخش بزرگسالان را برعهده دارم، به لطف خدا پس از حفظ قرآن کریم، در سال ۹۸ موفق به کسب مدرک درجه سه معادل کارشناسی از سازمان تبلیغات اسلامی شده و بدین ترتیب موفق به دریافت مدرک لیسانس رشته علوم قرآن و حدیث شدم و اکنون خود را برای شرکت در کنکور ارشد آماده می‌کنم تا بتوانم در مقطع ارشد رشته مذکور در دانشگاه ادامه تحصیل داشته باشم.

این بانوی طلبه حافظ قرآن گفت: همچنین در مدت سه سال یعنی از سال ۹۶ تا ۹۹دوره مکالمه عربی را در کانون زبان ایران به اتمام رساندم و علاوه بر آن پنج سال مکالمه انگلیسی را در کانون زبان ایران گذرانده و موفق به اتمام دورهhigh ۳شدم.

وی ادامه داد: هنگامی‌که مشغول حفظ قرآن بودم، در کلاس‌های زبان نیز شرکت کردم و اکنون پایان دوره را طی می‌کنم البته در کنار حفظ زبان انگلیسی مکالمه عربی را نیز فراگرفتم و خوشبختانه در مناسبت‌های مختلف ازجمله نیمه شعبان با حضور در اماکن گردشگری نسبت به معرفی امام زمان(عج) و مباحث انتظار برای گردشگران خارجی فعالیت می‌کنم.

خانم خیراندیش که در مسابقات مختلف اعم از دانش آموزی و ارگان‌هایی مانند اوقاف، ارشاد و کمیته امداد توانسته حائز رتبه‌های اول تا سوم در سطح استان و کشور شود با اشاره به تأثیر مسابقات در جامعه گفت: قطعاً مسابقات نقش بسزایی در کشف استعدادها و افزایش اعتماد به نفس افراد دارد به نحوی که وقتی قرآن‌آموز در جمع به تلاوت قرآن می‌پردازد، همین پرسش و پاسخ باعث می‌شود از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار شود، هر چند رتبه‌ای در این مسابقات کسب نکند اما برای سال‌های آتی و جشنواره‌های بعدی از آمادگی لازم برخوردار خواهد شد و با انگیزه بالایی در این مسابقات شرکت می‌کند.

این طلبه حافظ قرآن گفت: مشوق اصلی من در ابتدا مادرم هستند زیرا که گاهی به دلیل تحصیل و شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف احساس خستگی می‌کردم که مادر با تشویق‌ها و همراهی، من را یاری کرده و توانستم علاوه بر حفظ قرآن، دوره مکالمه عربی و زبان انگلیسی را به اتمام برسانم. در رده‌های بعدی فاطمه تجملیان، مدیر مؤسسه بوتراب در راه حفظ قرآن بسیار همراهی کردند.

این مربی قرآن گفت: اکنون کلاس‌ها با شیوع کرونا به صورت مجازی و تلفنی برگزار می‌شود به این شکل که با تماس تلفنی با قرآن‌آموز حفظ مرور و تثبیت می‌شود. خوشبختانه اکنون با وجود مؤسسات متعدد در محلات سطح شهر و امکانات مختلف، قرآن‌آموز به راحتی می‌تواند نسبت به حفظ و فعالیت در عرصه قرآنی اقدام کند و به نظر من کودکی و نوجوانی بهترین زمان برای حفظ قرآن کریم است چون با ماندگاری بیشتری همراه خواهد بود. درخواست دارم خانواده‌ها در صورتی که فرزندشان در این زمینه علاقه و استعدادی دارد به او کمک کنند تا آینده‌ای روشن را برای فرزندانشان شاهد باشند. البته حفظ قرآن تنها ملاک نیست بلکه باید با تجوید، صوت و لحن و فهم مفاهیم و عمل به این کلام الهی همراه باشد.

وی تبلیغ دین خدا که رسالت هر مسلمانی است و پاسخ به سؤالات و شبهات خود و دیگران را هدف اصلی برای ورود به حوزه دانست و با اشاره به تأثیر قرآن در زمان طلبگی بیان کرد: وقتی وارد حوزه علمیه شدم با توجه به اینکه حافظ قرآن بوده و به زبان انگلیسی و عربی مسلط بودم، در این زمینه موفق‌تر عمل کردم و توانستم استعدادها را شکوفا کنم و با تشکیل حلقه‌های قرآنی با دیگر طلاب، در ترویج قرآن گام برداشتم و حتی در زمینه تبلیغاتی نیز اقداماتی انجام شده و در حال رقم خوردن است. به نظرم اگر فردی در حوزه‌های مختلف اجتماعی فعال باشد قطعاً در تحصیل و برنامه‌ها موفق‌تر عمل خواهد کرد.

خیراندیش افزود: یک طلبه وقتی موفق است که در جامعه حضوری فعال داشته باشد لذا باید قدر این دوران را بدانند و با حضور در اجتماع و کسب تجربه‌های مختلف در جذب اقشار مختلف به تحصیل در حوزه علمیه اقدام کنند.

گذراندن دوره تجوید و تربیت مربی حفظ و همچنین شرکت در دوره مقدماتی و متوسطه خوشنویسی از دیگر موفقیت‌های این بانوی طلبه حافظ قرآن کریم است

.