اعلانات
آلبوم تصاویر
مراسم کلنگ زنی ساختمان اموزشی مدرسه علمیه کوثر شهرستان خاتم همایش طلیعه حضور 1397 سفر مدیر محترم مرکز 1397 دومین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال  1396 تصاویر عید سعید غدیر اولین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال 1394 تصاویر نما مدرسه علمیه اردکان و خوابگاه مدرسه اردکان تصاویر نما و مدرسه علمیه الزهرا مهریز
اخبار
کد مطلب: 71162 تعداد بازدید: ۱۲۰

استاد حوزه :

مرگ عامل بیداری از خواب غفلت است

شنبه ۱۵ دى ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۲:۰۳
استاد حوزه مرگ را از ضروریات دین اسلام و عامل بیداری از خواب غفلت دانست وگفت: در دین اسلام برلزوم مرگ وآگاهی وتوجه به آن تاکید شده تا انسان ها را از طریق شناخت درست حقیقت مرگ وبه تبع آن به فهم معنای زندگی رهنمون سازد

به گزارش خبرگزاری مدرسه علمیه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) بهاباد، حجت الاسلام  علی کارگر، استاد حوزه  در جمع طلاب وکارکنان این مدرسه ، ابتدا با اشاره به سخنی از حضرت علی (علیه السلام) گفت: امام علی (علیه السلام) می فرمایند:«مردم در خوابند وچون بمیرند بیدار می شوند» این حدیث کنایه از عدم درک صحیح انسان از حقیقت هستی دارد و  به خاطر همین انسان هادر یک خواب طولانی از غفلت به سر می برند وزمانی از خواب مهلک بیدار می شوند که خداوند پرده از حقایق عالم کنار زده وآنها را در کام مرگ فرو برده باشد.  

وی مرگ را از ضروریات دین اسلام و عامل بیداری از خواب غفلت دانست وگفت: در دین اسلام برلزوم مرگ وآگاهی وتوجه به آن  تاکید شده تا انسان ها را از طریق شناختدرست حقیقت مرگ وبه تبع آن به فهم معنای زندگی رهنمون سازد اما باز می بینیم که بیشتر انسان ها از این اتفاق بزرگ غافلند وآن را به فراموشی سپرده و قلبشان آن قدر سخت شده که موعظه ونصیحت در آن تاثیری ندارد.

استاد حوزه ، افزود: این عالم، حقیقتی داردکه همه آن را نمی توانند ببینند، وبعد از مرگ پرده از جلوی چشمان انسان کنار می رود بعد از ورود به برزخ چشم آنها از یک خواب طولانی باز می شود و یکی از امور خطرناکی که ممکن است دامنگیر فرد شود غفلت از یاد خداند و مرگ است که منشاء بسیاری از رذایل اخلاقی می باشد.

وی در پایان گفت: در  نهج البلاغه آمده است که حضرت علی (علیه السلام) در تشیع جنازه مومنی شرکت می کردند، ناگهان صدای بلند خنده کسی را شنیده اند ایشان ناراحت شده اند واین سخن را به زبان آوردند« گویی مرگ برای غیر ما مقرر شده وحق بردیگران واجب شده است وگویی مردگان را که می بینیم مسافرانی هستند که به زودی به سوی ما باز می گردند و ما انها را در قبرشان می گذاریم ومیراثشان را می خوریم گویی بعداز آنها عمر جاودان داریم.»