اعلانات
آلبوم تصاویر
همایش طلیعه حضور 1397 سفر مدیر محترم مرکز 1397 دومین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال  1396 تصاویر عید سعید غدیر اولین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال 1394 تصاویر نما مدرسه علمیه اردکان و خوابگاه مدرسه اردکان تصاویر نما و مدرسه علمیه الزهرا مهریز تصاویر نما و مدرسه علمیه الزهرا بافق
اخبار
کد مطلب: 66785 تعداد بازدید: ۱۴

در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)بهاباد:

گفتمان دینی با موضوع اربعین و حوزه برگزار شد

دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۵:۰۱
معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) بهاباد از برگزاری گفتمان دینی با موضوع حوزه واربعین با سخرانی" حجت الاسلام کارگر" مدرس مدرسه علمیه خواهران شهرستان بهاباد خبر داد.

 حجت الاسلام کارگر در پاسخ به این شبهه که چگونه اسرا راه طولانی شام تا کربلا را در چهل روز طی کردند، با اشاره به اینکه چند احتمال وجود دارد، بیان کرد: قول اول، اربعین را 40 روز بعد از شهادت امام حسین (علیه السلام) می داند و عده ای منظور از اربعین را ، هشتاد روز بعد از عاشورا یعنی دو اربعین و قول سوم، اربعین سال بعد را در نظر می گیرد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه قول صحیح همان نظر اول و قابل اثبات است افزود:  اسرا در روز دوازدهم محرم به کوفه رسیدند و مدت هفت روز در کوفه بودند و روز پانزدهم سرها به شام فرستاده شد اما اسرا نوزده محرم به سمت شام رفتند و روز اول یا دوم صفر وارد شام شدند و سه روز پشت دروازه ساعات ماندند.

وی با بیان اینکه اسرا تا هفت روز یعنی تا 7 صفر در شام بودند، به عبارتی بعد از ده روز از شام خارج شدند گفت: اسرا هفتم صفر آزاد شدند و دو روز طول کشید تا آماده حرکت شوند پس یازده روز تا اربعین باقی می ماند، اسرایی که موقع آمدن به شام با عبور از سخت ترین مسیر توانستند نه روزه به شام برسند حتما در فاصله یازده روز هم به کربلا رسیده اند.

وی ضمن تأکید اینکه طلبه ها وظیفه سنگینی در تبلیغ اربعین دارند خاطرنشان کرد:  امروز ما فقط از راه اهل بیت می توانیم دین را تبلیغ و مردم را هدایت کنیم و این  وظیفه ما است که دست مردم را در دست اهل بیت(علیهم السلام) بگذاریم و آن ها را به اهل بیت (علیهم السلام) وصل کنیم.

استاد حوزه تأکید کرد شناختن همین زیارت اربعین و توجه به تفسیر آن بیشترین تأثیر را دارد به عنوان مثال  در همه زیارت ها می خوانیم السلام علیک و السلام علیکم و لی در زیارت اربعین آمده است "السلام علی" یعنی ضمیر خطاب را نیاورده است، ضمیر خطاب زمانی است که مخاطب روبه روی ماست و او را می شناسیم اما در زیارت اربعین ضمیر خطاب آورده نشده یعنی حتی اگر از امام دور هستید و حتی امام را نمی شناسید زیارت اربعین را بخوانید.