اعلانات
آلبوم تصاویر
دومین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال  1396 تصاویر عید سعید غدیر اولین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال 1394 تصاویر نما مدرسه علمیه اردکان و خوابگاه مدرسه اردکان تصاویر نما و مدرسه علمیه الزهرا مهریز تصاویر نما و مدرسه علمیه الزهرا بافق تصاویر نما و مدرسه سطح 2 میبد همایش طلیعه حضور 1394
اخبار
کد مطلب: 58156 تعداد بازدید: ۱۷

کارگاه آموزشی بهداشت روان با موضوع« مهارت حل مسئله»در مدرسه علمیه خواهران الزهرا سلام الله علیها یزد

یکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۵:۵۶
به همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد، کارگاه آموزشی بهداشت روان با حضور «خانم غفاری»، کارشناس بهداشت و روان، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) یزد، برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که با موضوع «مهارت حل مسائل» برگزار شد، خانم غفاری نخست، در تعریف مهارت های زندگی گفت: مهارت‌های زندگی به سلسله مهارت‌هائی گفته می‌شودکه ما را برای سازگاری و همسویی با محیط یاری می‌دهند.

وی با بیان اینکه مهارت حل مسئله، یک مهارت شناختی است، خاطرنشان کرد:خودآگاهی، همدلی، ارتباطات، تفکر نقاد، تفکر خلاق، کنترل استرس و خشم از جمله خطوط راهبردی مهارت‌های زندگی می‌باشد.

کارشناس بهداشت و روان ادامه داد: مقابله که به یک‌سری اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش میزان استرس گفته می‌شود، دارای دو سبک هیجان‌مدار و مسئله مدار است و هدف از این دو سبک به ترتیب، مدیریت هیجان‌های ایجادشده در اثر موقعیت استرس‌آفرین و تغییر شرایط استرس‌آفرین جهت بهبود وضعیت و کاهش فشار و حل مسئله می‌باشد.

وی، انجام فعالیت‌های خاص، راهنمایی گرفتن، مشورت، برنامه‌ریزی، جمع‌آوری اطلاعات و ... را نمونه‌هایی از مقابله مسئله مدار سالم و دزدی کردن، فرار از منزل، به زور متوسل شدن، استفاده از پرخاش و خشونت، بزهکاری و ... را از جمله مقابله‌ مسئله مدار ناسالم برشمرد.

خانم غفاری همچنین در بیان نمونه‌های از مقابله هیجان‌مدار سالم و ناسالم، تصریح کرد: دعا و نیایش، تخلیه و ابراز احساسات مانند گریه، بی قراری، ابراز خشم به صورت سالم، گفتگوی درونی مانند دلداری دادن خود، مثبت اندیشی، توکل، صبر و... از موارد مقابله هیجان مدار سالم و بدگویی، خشونت با دیگران، انجام رفتارهای تکانشی(رفتارهای بدون فکر توأم با پشیمانی) و ... نمونه هایی از مقابله هیجان مدار ناسالم می‌باشند.

وی در پایان، اتخاذ نگرش حل مسئله، تعریف دقیق مشکل، تهیه فهرستی از راه حل‌های مختلف، ارزیابی راه حل‌های مطرح شده و انتخاب بهترین راه‌حل، اجرای راه‌حل انتخاب‌شده و ارزشیابی را شش گام اجرایی حل مسئله برشمرد و به توضیح هرکدام پرداخت.