اعلانات
آلبوم تصاویر
دومین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال  1396 تصاویر عید سعید غدیر اولین همایش تجلیل از فعالین برتر حوزه های علمیه خواهران سال 1394 تصاویر نما مدرسه علمیه اردکان و خوابگاه مدرسه اردکان تصاویر نما و مدرسه علمیه الزهرا مهریز تصاویر نما و مدرسه علمیه الزهرا بافق تصاویر نما و مدرسه سطح 2 میبد همایش طلیعه حضور 1394
اخبار
کد مطلب: 54631 تعداد بازدید: ۱۹۷

در مدرسه علمیه حضرت معصومه «سلام الله علیها» تبیین شد :

نشستی با محوریت ضرورت و اهمیت پژوهش

چهارشنبه ۲۰ دى ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱:۴۷
در مدرسه علمیه خواهران معصومیه(س) نشست پژوهشی با هدف تبیین ضرورت پژوهش برگزار گردید.این نشست با حضور خانم غفارنیا پژوهشگر موفق در جمع طلاب این مدرسه تشکیل شد.

خانم غفارنیا با بیان آیات قرآن در باب اهمیت پژوهش اظهار داشت:بر مبنای کلام وحی لازمه انتخاب بهترین قول تحقیق و تفحص می‌باشد و کسی که احسن القول را تشخیص داد مشمول هدایت خداوند شده است.قرآن با به کار بردن کلمه تفقه، اشاره به عمیق اندیشیدن در هر مسئله‌ای دارد که لازمه آن تلاش و کوشش فراوان است.

وی با بیان روایات متعدد از معصومین(ع) ادامه داد: تحقیق رسیدن تدریجی به حقیقت است که جز با داشتن روحیه پژوهش‌گری میسر نمی‌گردد.

این پژوهشگر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره ضرورت تولیدات علمی در تمامی زمینه‌ها خاطر نشان کرد: با توجه به ضرورت بالندگی و پویایی در جهان اسلام؛ آنقدری که در حوزه تجربی ، پویایی رخ داده است  متاسفانه درعلوم انسانی شاهد یک چنین جنبش و تحرکی نبوده‌ایم.

خانم غفارنیا با اظهار اینکه یک طلبه کاربرد علومی که تحصیل می‌کند را نمی داند گفت:اگر طلبه هریک از این علوم را با روحیه پرسش‌گری و حقیقت جویی دنبال کرده بود، قادر بود آنها را در زندگی فردی و اجتماعی جاری کند.متاسفانه طلبه پژوهشگرانه درس نمی‌خواند و استاد نیز اینگونه تدریس نمی‌کند.

وی در ادامه افزود:ضرورت بعدی پژوهش، پاسخگویی به شبهات است.در جامعه کنونی شبهات هر روز زیادتر و بیشتر می‌شود اما ما هنوز قادر نبوده‌ایم همگام با مطرح شدن این شبهات پاسخگوی آنها باشیم.از طرف دیگر بالا بودن روحیه پژوهشگری سبب ارتقاء جایگاه زن در اجتماع و الگو شدن او می‌شود؛ همانگونه که مقام معظم رهبری احترام به زن را فرصت دادن به او برای شکوفایی استعدادهایش در زمینه‌های مختلف عنوان  می‌کنند.ضمن اینکه باقی ماندن اثر مکتوب فواید فردی برای پژوهشگر به دنبال دارد .از یک سو به منزله باقی الصالحات برای وی محسوب می‌شود و از سوی دیگر سبب تعمیق علم فرد می‌گردد.

در پایان این پژوهشگر به برخی سؤالات طلاب در زمینه چگونگی پژوهش پاسخ داد.