به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، احمد شایانفر، مدیرعامل نشر هاجر پیش از ظهر امروز در نشست اختصاصی در دفتر مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اهمیت همکاری نشر هاجر و حوزه علمیه گفت: این همکاری زمینه اجرای پروژههای نوآورانه در حوزه آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان را فراهم میکند. پروژههایی مانند «نوجوان برای نوجوان و داستاننویسی کودکان، به نسل جوان فرصت میدهد با زبان و ادبیات خود، ایدهها و تجربیاتشان را بیان کنند.
وی افزود: هدف ما پرورش مهارتهای پژوهشی، خلاقیت و اعتماد به نفس نوجوانان است. با همراهی حوزه علمیه، آثار تولیدی نه تنها از بعد تربیتی غنی میشوند، بلکه قابلیت انتشار ملی پیدا میکنند.
مدیرعامل نشر هاجر همچنین بر ضرورت ایجاد ساختار مشخص و تفاهمنامه رسمی تأکید کرد و گفت: با تعریف اهداف و شاخصهای روشن و تشکیل شوراهای علمی برای ارزیابی آثار، میتوان پروژهها را گسترش داد و امکان همکاری با انتشارات بزرگ کشور را فراهم کرد.
خانم دشتآبادی، نویسنده و پژوهشگر یزدی در ادامه جلسه با اشاره به ظرفیتهای پژوهشی و آموزشی حوزه، بیان کرد: همکاری با نشر هاجر، فرصت بهرهگیری از استعدادهای نوجوانان را فراهم کرده و باعث تقویت مهارتهای پژوهشی، اخلاقمداری و اعتماد به نفس آنان میشود. هدایت اساتید حوزه در کنار مشارکت نوجوانان، کیفیت آثار تولیدی را تضمین میکند.
وی افزود: تجربه نشان داده است که نوجوانانی که در فرآیند تولید محتوا مشارکت فعال دارند، نه تنها یاد میگیرند، بلکه با مفاهیم اخلاقی و تربیتی نیز آشنا میشوند و مهارتهای عملی نویسندگی و پژوهش را به صورت همزمان کسب میکنند.
خانم رویا دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران یزد، نیز با تأکید بر اهمیت پیگیری پروژهها و ایجاد ساختار علمی، گفت: تفاهمنامههای رسمی و تشکیل شوراهای علمی، مسیر توسعه تولید محتوا و تربیت نسل آینده را با رویکرد پژوهشمحور و اسلامی هموار میکند. این همکاری اعتماد به نفس و مهارتهای نوجوانان را تقویت میکند و فرصتهای نوآوری را برای آنان فراهم میسازد.
این نشست اختصاصی، با ارائه تجارب موفق، بررسی فرصتها و چالشها و تأکید بر نقش فعال طلاب و پژوهشگران، نقطه عطفی در تعامل علمی و فرهنگی استان یزد به شمار میرود.ادامه این همکاریها، تولید محتوای تربیتی و پژوهشی ارزشمند و قابل انتشار ملی را تضمین کرده و مسیر تربیت پژوهشمحور و اخلاقمحور نسل آینده را هموار خواهد ساخت.






